home Menu close
menu MENU

ENGELSK

Pedagogikken i HELP består i å gi seg inn på økt sikkerhet i skriftlig engelsk gjennom trening av koblinger mellom lydene og bokstavene. I tillegg har HELP fokus på ordavkoding, leseflyt og leseforståelse. Arbeidet begynner med å lydere engelske ord som har en enkel kobling mellom lyd og bokstav. Det fortsetter så med alternative måter å stave på. HELP går også inn på grunnleggende grammatikk, vanlige lureord og stavelsesinndeling etter engelsk modell.

Materiellet er trinnvis bygd opp, har en tydelig leksjonsplan og bruker multisensoriske teknikker. Dette hjelper eleven med å formulere regler og se sammenheng i skriftspråket og på den måten få nøkler til å løse den engelske koden.

Læremiddelet er laborativt, morsomt og gir rom for elevenes kreativitet og nysgjerrighet. Både bøker og dataprogram inneholder mange og varierte øvelser for overlæring og automatisering. Programmet passer bra til intensiv, gjerne daglig trening i en begrenset periode. HELP er inspirert av læremidler og dysleksiundervisning fra engelskspråklige land. Denne kunnskapen har så blitt tilpasset norske forhold.

HELP er for elever med dysleksi/måtelige lese -og skrivevansker som snakker og forstår engelsk noenlunde bra, men sliter med lesing og skriving i faget. Selv elever med lettere lese-og skrivevansker uten at det er konstantert dysleksi har stor nytte av å arbeide med HELP.

HELP kan brukes i grupper, men passer selvsagt også for individuell undervisning. Vår største pedagogiske utfordring som lærere er å legge tilrette for fremgang. ”Nothing succeeds like success!”

HELP, det første læremiddelet i engelsk som retter seg mot elever med dysleksi.

MATERIELLET KOMMER I LØPET AV DESEMBER.

FORHÅNDSBESTILLING KOMMER I LØPET AV KORT TID.....

ENGELSK
Found 1 products
per side
Desc
  • HELP

    • Dysleksiundervisning engelsk
    • Ordavkoding, leseflyt og leseforståelse
    • Tydelig leksjonsplan
     
Found 1 products
per side
Desc